BLOG

Ρολόγια με πολύτιμους λίθους: δεν αποτελούν αποκλειστικά σύμβολα status

ΕΠΩΝΥΜΟ ΡΟΛΟΪ

ΕΠΩΝΥΜΟ ΡΟΛΟΪ

Όταν ο Ρότζερ Φέντερερ μπήκε στο Center Court του Wimbledon τον Ιούλιο για την τελετή της 100ης επετείου του τουρνουά, οι θαυμαστές σε όλον τον κόσμο τον είδαν να φοράει ένα νέο ρολόι: το 40 χιλιοστών Rolex Perpetual Oyster Cosmograph Daytona "Orange", με τιμή 75.150 δολάρια.

Με 36 ζαφείρια χρώματος κονιάκ στη στεφάνη και 11 πετράδια ως δείκτες ώρας, το ρολόι έγινε αστραπιαία το απόλυτο fashion item: Τα ανδρικά ρολόγια που είναι διακοσμημένα με πολύτιμους λίθους, αποτελoύν πλέον μια τάση που ταιριάζει στην εποχή όπου η ρευστότητα των φύλων έχει γίνει πανταχού παρούσα.

Brands όπως η Balenciaga και άλλοι επώνυμοι οίκοι έχουν εμπλουτίσει τις συλλογές τους με παρόμοια κοσμήματα για άνδρες και γυναίκες. Τα περίτεχνα neckpieces ήταν μέρος των ανδρικών haute-couture looks για το φθινόπωρο του 2022 από τους Dolce & Gabbana και Jean Paul Gaultier x Olivier Rousteing. Αλλά και οι μάρκες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένων των Audemars Piguet, Chopard και Zenith, δεν διακρίνουν πλέον στις συλλογές τους τα «ανδρικά ή γυναικεία» ρολόγια, αλλά τα διαχωρίζουν σύμφωνα με το μέγεθος του καντράν.

«Η βιομηχανία ρολογιών ακολουθεί τη βιομηχανία μόδας και κοσμημάτων με βραδύτερο ρυθμό», δήλωσε ο Patrick Graf, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής του Bucherer Group, με 33 μπουτίκ ρολογιών στις Ηνωμένες Πολιτείες και 36 στην Ευρώπη. «Αλλά στις ΗΠΑ παρατηρούμε έναν αυξανόμενο αριθμό ανδρών που αγοράζουν και φορούν ρολόγια με πολύτιμους λίθους».

Ο κ. Graf αναγνώρισε ότι ο τζίρος από τις πωλήσεις ρολογιών με πολύτιμους λίθους είναι μικρότερος σε ποσοστό σε σχέση με τον συνολικό αριθμό ρολογιών που πωλούνται παγκοσμίως. «Ωστόσο, τα έσοδά μας από την πώληση ρολογιών με πολύτιμους λίθους αυξάνονται χρόνο με το χρόνο σε υψηλά νούμερα. Είμαστε μόνο στην αρχή», έγραψε.

Τα εντυπωσιακά ρολόγια με πολύτιμους λίθους έγιναν μόδα ξανά στα τέλη του 20ου αιώνα και τις αρχές της δεκαετίας του 2000 – λόγω των μουσικών της ραπ, οι οποίοι τα φορούσαν ως σύμβολο κύρους.

Ο Emmanuel Gueit, ανεξάρτητος σχεδιαστής ρολογιών που έχει συνεργαστεί με μάρκες όπως οι Piaget, Tiffany & Company, Rolex και Graff, δήλωσε: «Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου το 1986 στην Audemars Piguet, σχεδίασα το πρώτο Royal Oak με διαμάντια baguette-cut σε ολόκληρο το ρολόι. Τέτοιου είδους αισθητικής ρολόγια ήταν δημοφιλή στην ασιατική αγορά, ειδικά την Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν.

«Γύρω στο έτος 2000, η ζήτηση ξεθύμανε κάπως, αλλά τώρα επιστρέφει πολύ ισχυρή πάγκόσμιο επίπεδο», δήλωσε ο κ. Gueit, ο οποίος σχεδίασε επίσης το Royal Oak Offshore το 1993.

Τεχνική εξέλιξη

Οι γεμολόγοι παρατηρούν ότι τα σύγχρονα σχέδια δεν θα είχαν δημιουργηθεί χωρίς τις πρόσφατες εξελίξεις στις τεχνικές τοποθέτησης και κοπής πολύτιμων λίθων. Σε παλαιότερα ρολόγια, οι πέτρες ήταν κυρίως ακανόνιστες, εντελώς ασύμβατες με τα σημερινά συμμετρικά πρότυπα.

Status

Οι ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο κεφάλαιο στην αγορά που προέρχεται από τα κρυπτονομίσματα και από νέους επιτυχημένους επιχειρηματίες. Το να φοράει κανείς ένα εντυπωσιακό κομμάτι στον καρπό του είναι ένας τρόπος να δείξει ότι έχει επιτύχει.

Look ουράνιου τόξου

Η έμφυλη ρευστή αυτοέκφραση δεν είναι κάτι νέο, όπως αποδεικνύεται, μεταξύ πολλών άλλων παραδειγμάτων στην ιστορία, από τους Hijras της Ινδίας (με καταγεγραμμένη ιστορία που εκτείνεται σε 4.000 χρόνια), τους ιθαγενείς αμερικανικούς πολιτισμούς που μιλούν για δύο πνεύματα, τους άνδρες παγώνι της ελισαβετιανής εποχής, τα δημοφιλή στυλ της δεκαετίας του 1920 της Coco Chanel και τα παραδοσιακά θηλυκά υφάσματα που χρησιμοποιήθηκαν στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 από εικονοκλάστες στον χώρο της μουσικής, όπως οι David Bowie, Jimi Hendrix και Mick Jagger.

Σήμερα, η επικρατούσα τάση στη μόδα καταργεί τα παραδοσιακά όρια ανάμεσα στα φύλα και ότι αυτό επηρεάζει την αυξανόμενη δημοτικότητα των ρολογιών με πολύτιμους λίθους κυρίως στους άνδρες.

Η Rolex άνοιξε το δρόμο όταν λάνσαρε τα ζαφείρια στο χρώμα του ουράνιου τόξου τη δεκαετία του 1980 σε μοντέλα των συλλογών Day-Date και Cellini. Το 2021, η Hublot κυκλοφόρησε τουλάχιστον 11 δημιουργίες ουράνιου τόξου — τόσο στις στρογγυλές συλλογές Big Bang όσο και στις συλλογές Spirit of Big Bang.

Η κ. Marielloni του μουσείου ωρολογοποιίας του La Chaux-de-Fonds, της Ελβετίας δήλωσε ότι ενώ τα ρολόγια με κοσμήματα κάποτε προορίζονταν για βασιλείς, η πρακτική αυτή «άλλαξε δραστικά στα τέλη του 19ου αιώνα χάρη στον πλούτο της σύγχρονης εκβιομηχάνισης».

«Και τώρα, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ο καθένας μπορεί σχεδόν να έχει πρόσβαση σε αυτά τα απίστευτα ακριβά ρολόγια», τόνισε. «Σήμερα, όλοι επιτρέπεται να ονειρεύονται».

ΠΗΓΗ
NYTIMES.COM
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι λόγοι που οι συλλέκτες αγοράζουν περίπλοκα ρολόγια

Η μόδα στα ρολόγια για το 2024: Η επιστροφή του κίτρινου χρυσού

Ξεφούσκωμα της αγοράς για τα ακριβά ρολόγια

ΜΕ ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ
ΑΠΟ ΤΟ 1985

Το Ενεχυροδανειστήριο Αθηνών® λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια, διαθέτοντας επίσημη κρατική άδεια από το 1985.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ
GIA® Alumni Association

Το Ενεχυροδανειστήριο Αθηνών® δίνει αξιόπιστες εκτιμήσεις διαμαντιών και είναι πιστοποιημένο μέλος του GIA® Alumni Association.